STRONTJES ROND DE KERK

Gister ben ik ook maar eens om de Centrumkerk gaan wandelen. Mét de hond, want onze border-collie was wel aan beweging toe na een regenachtige inpandigheid met dit luie baasje. Normaliter vermijd ik deze plek; bij een kerk als instituut heb ik niet zoveel meer te zoeken.

Hut hondje had zich onderweg al fiks uitgeperst, maar rondom deze kerk huizen blijkbaar meerdere fikkies die ook hun baasjes af en toe even uitlaten. Er is hoop, dacht ik, toen ik eens goed keek. Veel hoopjes, hondepoep dus. Om misselijk van te worden, ongelooflijk veel drollen. Dit ondanks verbod en gebod en particuliere plicht tot ruiming, annex de opwekking middels ingebedde trottoirteksttegelteksten als “ BIJ HET HOUDEN VAN EEN HOND……HOORT HET RUIMEN VAN DE STRONT”.

Derhalve gemeente, wat ik u bidden mag, zorg voor permanente camerabewaking van dit uitlaatcentrum, gepaard gaande met boetedoening ter spekking van de gemeentelijke kas. In ieder geval ben ik weg als de groenstroken (heden ten dage bruinstroken) rond de kerk gemaaid worden en faecaliën in het rond vliegen. TOUCHÉ

MAILHIT ( http://www.mailhits.eu/2011/02/mailhits-nederlands/ ):

Mijn hond is een geluksvogel

Geef een reactie

