Ik rook geen sigaren. 

Niet dat ik erover opschep, maar ik woon in een residentie. Eigenlijk een ruim appartement in een flat. Maar omdat de galerij overdekt is én omdat er vloerbedekking ligt heet het residentie.

Mijn buurman is een beetje doof. Dat heeft voordelen: na een feestje krijgen we nooit klachten. Hij gebruikt de intercom niet. Als er wordt aangebeld loopt hij naar zijn, aan mijn balkon grenzend, balkon en kijkt wie aanbelt. Ik zit buiten. Blijkbaar gaat de bel want buurman leunt over de balustrade.

“Wilt u ook iets geven voor de fanfare?” vraagt een collectant.

“Ik rook geen sigaren!” antwoordt buurman.

“Nee, ik vraag: wilt u iets doneren voor de fanfare?” volhardt de collectant.

Buurman wordt kribbig: “Ik zeg toch: IK ROOK GEEN SIGAREN!”

De collectant is er klaar mee: “Rot op met je sigaren!”

Buurman: “En jij met je fanfare!”.
——————————————————————————————————————————————–

Column van Jan Piaam Uit http://piaam.com/

Geef een reactie

