Heb ik dat weer (column 140 woorden)

In de supermarkt sta ik altijd bij de langzaamste kassa. In een file rij ik per definitie in de traagste baan en ik kies ook altijd een niet-winnende eindcijfer bij de oudejaarsloterij. Voor dat soort geluk ben ik niet geboren.

Ik sta met een overvolle boodschappenkar voor de kassa. Een mevrouw met uitsluitend een krop sla in haar mandje wacht achter me. Galant als ik ben laat ik haar voorgaan. Dat hoort zo. Tenminste ……

Mevrouw heeft afgerekend: commotie alom! De supermarktmanager stuift op haar af met een gigantische bos bloemen. Van harte! Een meneer in een mooi pak overhandigt haar een cheque voor een volledig verzorgde 10-daagse reis naar Hawaii. Ze is de 100.000e klant van deze winkel!

Gefeliciteerd mevrouw!

Denk je écht dat ik in de bus ooit nog opsta voor een bejaarde? Jan Piaam. Uit http://piaam.com/

Geef een reactie

